Kategorier
Blogg

Kom ihåg att också skriva »jag har gjort«-listan

 

Just nu, här i Lund, kl 13.40, faller det sådana där gulliga stora långsamma snöflingor igen.Testa att låta synen röra sig som snöflingorna, lite hit och dit, ingen brådska, men ständigt i rörelse, fram och tillbaka.

När du vill åstadkomma en förändring som till exempel att träna din syn så sätter du upp mål du vill göra. Du önskar att du vill ägna en viss tid åt träning till exempel. Läs mer >> Eller när du ska göra något annat vad som helst. De flesta av oss är duktiga på att göra att-göra-listor på vad vi ska göra. Antingen vi skriver ner det eller har det i vårt minne.

På förekommen anledning vill jag påminna om vikten av att också göra »jag har gjort«-listor. Det vill säga, skriv ner vad du har gjort också och sätt upp någonstans. Det kan vara till exempel, ”Idag skrev jag en bloggpost om kom ihåg att skriva »jag har gjort«-listor och hur det går att försöka se som en snöflinga”. Bra gjort Tony.

Ibland tenderar många av oss att bli väldigt duktiga på att göra listor, och så snart vi har gjort klart någonting på listan så stryker vi det. Bort med det som är gjort.

Skynda vidare till nästa sak att göra. Det finns en liten risk att du fokuserar bara på sådant du inte har gjort. Kom ihåg att fokusera på det du har gjort också. Jag lovar att det känns lite lättare då. Och när det känns lättare med synträning, och mycket annat, så går det mycket bättre.

I stället för att kryssa över det du har gjort. Testa att ringa in det i stället, och/eller skriva ner det.

Because you’re worth it 🙂

IMG_9753_SynCoachen_komihag_se_1200x900

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *